במטרה להבין איפה להשקיע מיליון שקל או מה לעשות עם מיליון שקלים, בחנו מהם אפיקי ההשקעה המומלצים המרכזיים בישראל היום, על יתרונותיהם וחסרונותיהם.

מרבית האנשים יטענו כי השאלה איפה להשקיע מיליון שקל מצביעה על מה שמכונה "בעיה טובה" ואף יקוו לעמוד בפני דילמה דומה בעתיד. אלא שבמציאות הישראלית, יותר ויותר מבינים כי השקעות, בכל אפיק שהוא, אינן בהכרח מיועדות לבעלי ההון והעשירון העליון, ולמעשה מהוות כלי לביטחון כלכלי גם ובעיקר, לבני מעמד הביניים.

משקיעים מנוסים ובעלי הון רחב יותר יעידו, כי אין מסלול אחד ותשובה חד משמעית לשאלה מה עושים עם מיליון שקל להשקעה? שכן התשובה תלויה בפרמטרים רבים, בניהם האופי של המשקיע ורמת הסיכון המתאימה לו, הצורך בנזילות הכסף בעתיד הקרוב או הרחוק, מעמד הכסף ביחס לרמת החיים ולהון הנוכחי, תנודתיות בשווקים השונים ופרמטרים רבים נוספים.

 

איפה להשקיע מיליון שקל?
איפה להשקיע מיליון שקל – השקעות מומלצות לבעלי הון של מיליון שקלים

 

 

השקעת מיליון שקל בנדל"ן

המחירים בשוק הנדל"ן בישראלו עלה בשנתיים האחרונות במספרים דו-ספרתיים בממוצע. למרות ניסיונות של הממשלה לחסום את הנסיקה חסרת הגבולות, ניכר כי החוק הבסיסי ביותר בכלכלה שהוא חוק הביקוש וההיצע, שומר על עקביות. המשמעות היא שקניית קרקעות בעולם בו האוכלוסייה גדלה ועימה הביקוש, כלומר עתודת הקרקעות מצטמצמת עוד ועוד – לכן השקעת מיליון של בנדל"ן בארץ או בעולם, היא ההשקעה הבטוחה והמבטיחה ביותר.

 

איפה בנדל"ן אפשר להשקיע מיליון שקל? סוגי השקעה אפשריים

#1) רכישת קרקע לפני הפשרהרכישת קרקע ללא נכס בנוי ובעלת ייעוד שאינו למגורים (תעשייה, מסחר, חקלאות), תוך הישענות על תקן 22- המאפשר הערכה של סיכויי ההפשרה בהתאם לתכניות ממשלתיות ופרמטרים נוספים. רכישת קרקע היא השקעה נדל"נית אשר לא תכלול תשואה מדמי שכירות, ועם הפשרת הקרקע תצריך השקעה נוספת לצורך בינוי הנכס, ויחד עם זאת התשואה האפשרית בגין ההשקעות הללו עשויה להגיע לכדי מאות אחוזים, בקרקע פרטית וסחירה.

#2) השקעה בנכסים מסחרייםהשקעה בנכסים מסחריים דוגמת חנות, משרד או מבנה תעשייתי, לרוב תצריך השקעה ראשונית נמוכה יותר, וזאת למרות שהמחיר למ"ר גבוה יותר, לרוב מדובר בנכסים בעלי שטח קטן יותר. דמי השכירות בגין הנכסים הללו גבוהים יותר, ההשכרה ארוכת טווח והצורך בהשקעה בנכס נמוכה.

#3) השקעה בדירות מגורים – דירות ומני מגורים היו ועודם הנכסים בעלי הביקוש הגבוה ביותר, בתכנון חכם ובחירה של אזור ההשקעה. התארכותו של כביש 6 ופריסה רחבה יותר של מסילות רכבת ישראל מנגישים את הפריפריה למרכז, ומאפשרים השקעות נדל"ן בנכסים אטרקטיביים גם בפריפריה.

#4) השקעות נדל"ן בחו"ל – השקעות בנכסי נדל"ן באזורי ביקוש בארה"ב, בקנדה ובאירופה נחשבים לדבר החם הבא בשוק המשקיעים. בחיפוש אחר במה להשקיע מיליון שקל, ההמלצה הראשונית תהיה פריסה של הסכום וחלוקתו, לצורך רכישת מספר דירות להשקעה בחו"ל, בין אם בעסקאות עצמאיות ובין אם במבנה מולטי פמילי בשותפות עם משקיעים נוספים.

בזכות הצמיחה והביטחון שהא מייצר, שוק הנדל"ן מוליד משקיעים חדשים מדי שנה, כאשר רבים מהם אינם מביאים הון עצמי בסך מיליון שקלים מכספי חסכונות או ירושות, אלא בוחרים לגייס מימון, למנף נכסים קיימים, ולהשתלב בשוק שמציע מגוון רחב של תכניות השקעה משתלמות.

יחד עם זאת צריך לזכור כי גם התשואות המוצגות הן ממוצע, והשקעת נדל"ן אינה מוצר מדף. מיליון שקלים- מן ההון האישי או באמצעות גיוס הון, הם סכום לא מבוטל המחייב חשיבה, היכרות עם השוק, בחינת אזורי השקעה וליווי מקצועי. יש להביא בחשבון עלויות של מיסוי, תקלות בדירה והוצאות השבחה, תקופות נטולות שוכרים וסיטואציות נוספות.

בתכנון של השקעת נדל"ן ראשונה ובחיפוש איפה כדאי להשקיע מיליון שקלים? ועל איזה נכס להניח אותם, מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע מובילים בתחום בניהם: סוכני נדל"ן, עורך דין אזרחי מנוסה ושמאי מקרקעין לצורך הערכה מקצועית של שווי הנכס המיועד להשקעה.

 

מה לעשות עם מיליון שקל – למה דווקא נדל"ן? יתרונות

היתרון של השקעת מיליון שקל בנדל"ןמידע על הערך המוסף למשקיעים
אפיק סולידי ובטוח שוק הנדל"ן מציע אפיק השקעה סולידי ובטוח, שמותיר נכס מוחשי בידו של המשקיע. על פי העליות הנראות לעין ואלה הצפויות בשוק הנדל"ן, רכישת נכס להשקעה במיליון שקל בישראל, ללא צורך בהלוואת משכנתא, יבטיח תשואה סולידית אך בטוחה של 3-6% בשנה בממוצע.
הכנסה (כמעט) פאסיבית רכישת נכס נדל"ן מאפשרת גבייה של דמי שכירות בגינו, בתקופה שבין רכישת הנכס למימוש שלו. דמי השכירות, בעסקה בה הושקעו מיליון שקלים ללא צורך במימון, מהווים הכנסה פאסיבית קבועה, ויש אשר בוחרים בהשקעות נדל"ן כבטוחה לפנסיה והאפיק הכנסות קבוע, מבלי לממש את הנכסים בתהליך מכירה וגריפת תשואה.
גמישותשוק הנדל"ן מציע מגוון אפיקי השקעה, בארץ ובחו"ל, לרבות ערוצים תומכים דוגמת חברות ניהול נכסים, מתווכים ונותני שירות אחרים.
שמירה על ערך הכסףחוזי שכירות בנדל"ן וערך הנכסים בכלל נהוג לחשב תוך הצמדה למדד המחירים לצרכן, מה שמאפר שמירה על ערך הכסף גם בשוק בו רמת החיים והוצאות המחיה הולכות ועולות.
אפשרויות מינוף בחיפוש אחר אפיקי השקעה מומלצים לבעלי הון עצמי של מיליון שקל ניתן למנף את הסכום על ידי חלוקה שלו, והשקעה במספר נכסים בו זמנית, תוך גיוס מימון נוסף בריביות נמוכות ומשתלמות במיוחד ויצירת הכנסה קבועה המכסה את המימון ומגדילה את התשואה.

 

השקעת מיליון שקל בשוק ההון

השקעה בשוק ההון היא למעשה הבעת אמון בחברות מסחריות בארץ ובעולם, באמצעות השקעה כספית אשר מאפשרת למשקיע לקחת חלק בביצועי החברה. השקעת מיליון שקל בשוק ההון היא השקעה ראשונית גדולה יחסית, אשר מומלץ לפצל למספר מוצרי ואפיקי השקעה, ובמטרה למקסם את הרווחיות ולצמצמם את הסיכונים גם יחד.  

השקעת מיליון שקלים בבורסה למי שלא השקיע בעבר ואינו בקיא במוצרי שוק ההון, ניתן ואף מומלץ לבצע באמצעות חברת השקעות ובליווי יועץ השקעות מנוסה. אין מניעה מפתיחת תיק עצמאי בבורסה ומפיצול ההשקעה למוצרים שונים, וניתן אף להסתייע באפליקציות ובתוכנות שמאפשרות ביצוע השקעות הדמיה לצורך תרגול והיכרות עם הענף בטרם הנחת הכסף על קרן הצבי.

יחד עם זאת, שוק ההון מציע מגוון מוצרים להשקעה, ביניהם:

✔️ מניות

✔️ אגרות חוב

✔️ קרנות נאמנות

✔️ תעודות סל

מי שאינו בקיא במושגים הללו, מכיר את הסיכונים והתשואות האפשריות, ויודע לבנות תיק השקעות מאוזן, מוטב לו להסתייע בבית השקעות מוביל ובאנשי מקצוע מנוסים לניהול אפשרויות ההשקעה. חשוב לציין כי על יועץ ההשקעות לבנות את תיק ההשקעות בהתאמה מלאה ללקוח ולצרכיו, ואין מדובר במוצר מדף.

היתרון הבולט של השקעה בשוק ההון הוא נזילות הכסף ואפשרות הפדיון המהירה במרבית מוצרי ההשקעה. החיסרון הוא ברמות הסיכון המשתנות והתנודתיות, כמו גם השפעת גורמים חיצוניים על ערך הכסף (דוגמת מגיפה עולמית, משבר כלכלי, מלחמה וכדומה).

 

השקעה של מיליון ש"ח בקריפטו

עולם המטבעות הווירטואליים הצליח להפתיע רבים, כאשר הפך בתוך מספר שנים לזירת השקעות לגיטימית ותחרותית בשוק ההשקעות. הקריפטו הוא כלי דיגיטלי להעברת ערך ותמורה, כאשר קיימים מספר מטבעות וירטואליים בעלי ערך שונה זה מזה, בהתאם לשווי השוק שלהם. מי שחיפש מה כדאי לעשות עם מיליון שקל? לפני כשלוש עשרה שנים, ובחר להאמין במטבע המבוזר הראשון- הוא הביטקווין, זכה לעלייה בת אלפי אחוזים ולאחת מעסקאות ההשקעה המשתלמות ביותר.

יחד עם זאת, העלייה החדה שנבעה בחלקה מן החדשנות וחוסר ברגולציה, נתקלה בהמשך בבלימה ומטבעות הקריפטו אף זכו לירידה תלולה ביחס לשוויים בשיא, כאשר החדשנות התפוגגה ורגולציות שונות ומיסוי דומה למס החל על רווחי שוק ההון, החלו לחול על תצורת ההשקעה האמורה. השקעה של מיליון שקלים בקריפטו או השקעת מיליון שקל במטבעות וירטואליים אחרים, יעידו בעיקר על אומץ ונכונות להמר בסכומים גבוהים בשוק תנודתי ולא יציב.

ההמלצה במקרה הזה היא ברורה: מי שמעוניין להתנסות ולהכיר את עולמות המטבעות הווירטואליים, מוטב לו להניח סכומים קטנים בהרבה בארנק הדיגיטלי, ולהפנות את עיקר המשאבים להשקעות יציבות יותר דוגמת השקעה בנדל"ן.

השקעות מומלצות לבעלי מיליון שקלים אשר מבקשים לנצל את העלייה המתמדת וההבטחה של שוק הנדל"ן, אולם מעוניינים בהותרת ההון העצמי נזיל, היא השקעה במניות של חברות נדל"ן. חברות הנדל"ן החזקות בשוק מראות יציבות ועליה בשווי המניה לאורך זמן, והשקעה במניות הללו היא בבחינת השקעה סולידית ובטוחה, אשר צפויה לייצר תשואה נאה.

כפי שניתן לראות לשאלה מה עושים עם הון עצמי של מיליון שקל? אין תשובה חד משמעית, ואופי ההשקעה תלוי לא מעט בציפיות, ביכולות הכלכליות ובצרכים של המשקיעים. יחד עם זאת, ניתן לראות כי שוק הנדל"ן הוא זה שמציע את מגוון האפשרויות הרחב ביותר, כמו גם את הביטחון והיציבות, המושכים בעיקר משקיעים שזו היא התנסותם הראשונה בעולם ההשקעות, ומחפשים אחר השקעה מוחשית, יציבה ומבטיחה, לטווח הארוך