רכישת דירה חדשה הינו רגע מרגש בעבור כל אדם, בטח ובטח כאשר מדובר בדירה חדשה לחלוטין, שאיש לא גר בה לפני כן. דירה שכזו מכונה בשפה המדוברת "דירה על הנייר" וזה מכיוון שהדירה טרם נבנתה וניתן לראות את העתיד על גבי שרטוט או תוכנת מחשב. דירות מסוג זה הן אטרקטיביות מכיוון שמרבית הרוכשים מעוניינים לקנות דירה שאיש לא גר בה לפני כן.

עקיבא זוריבין מחברת ISA Group מסביר מדוע הוא ממליץ לרכוש דירה חדש על הנייר:

  1. הבדלי מחיר בין דירה חדשה בפרויקט בנוי לבין דירה חדשה על הנייר

בין אם הנכם מתלבטים בין דירת יד שניה או בין דירה בפרויקט בנוי לבין דירה חדשה על הנייר – חשוב שתדעו כי ישנם הבדלי מחיר משמעותיים. כאשר רוכשים דירה על הנייר ישנה אפשרות לחסוך סכומי כסף נכדים ולקבל אחרי זמן מה דירה חדשה מרשימה למדי. יש פה יתרון משמעותי שיכול לחסוך עבורכם עשרות אלפי שקלים, אם לא יותר. חסכון זה יאפשר לכם לרהט את הדירה, להוסיף לה מבחינה עיצובית או כל היבט אחר שתבחרו לבצע. למעשה יש פה את אלמנט הזמן מכיוון שדירה שנמכרת על הנייר מצריכה המתנה ארוכה יותר מבחינת כניסה אליה, לעומת דירה בנויה וקיימת. עם זאת, כפי שוודאי נאמר לא פעם : הסבלנות משתלמת.

  1. רכישת דירה "על הנייר" מאפשרת פריסת תשלומים נוחה יותר

החברות שמוכרות דירות על הנייר לוקחות בחשבון כי הרוכשים עתידים להמתין פרק זמן מכובד עד לקבלת הדירה ולכן הן מעוניינות להקל על הרוכש ולפצותו בדרכים שונות. אחת הדרכים היא לאפשר ללקוח לשלם בעבור הדירה בפריסת תשלומים נוחה אשר לא מצריכה ממנו לשלם בפעמים בודדות סכומי כסף גבוהים. למעשה, ניתן לפרוס את הסכום הכולל לכמה וכמה תשלומים וכך לא לחוש במעמסה הגדולה של הוצאת סכום גבוה בבת אחת או פעמיים.

  1. ניתן לדרוש תוספות בבניית ועיצוב הדירה

כשנכנסים לדירה בנויה מקבלים אותה כפי שהיא. כל תוספת שתרצו לעשות תעלה לכם לא מעט כסף מכיוון שמדובר בהסרה או החלפה של איזור קיים בדירה. במקרה של רכישת דירה על הנייר ניתן לדרוש מהחברה הבונה להוסיף אלמנטים שונים בדירה או תוספי עיצוב שונים מראש, כך גם תקבלו את הדירה לאחר שתכנסו לגור בה. אפשרות זו איננה מובנת מאליו ואמנם דורשת תשלום נוסף אך במרבית הסיכויים יהיה זה סכום נמוך יותר ממה שתצטרכו לשלם אם תבצעו שינויים אלו בדירה בנויה.

  1. דירה "על הנייר" בשכונה חדשה ובאיזור מתפתח

במרבית המקרים כשרוכשים דירה חדשה על הנייר, היא עתידה להבנות בשכונה חדשה ובאיזור מתפתח. קבלנים המוכרים דירות מסוג זה אמורים לספק בעבור לקוחותיהם מידע נרחב על אופי השכונה והתשתיות השונות שצפויות להיבנות סביב לה. זהו יתרון משמעותי אשר מבטיח לקונים רקע חשוב על האיזור בו הם שוקלים להתגורר ויאפשר להם לבדוק אם אכן זה רלוונטי ונחוץ להם, או אם זה יתאים להם בשלב בו הם נמצאים בחיים. למשל, אם מדובר בזוג צעיר עם ילדים – ניתן לבדוק אם יהיו מוסדות לימוד, גנים וכדומה.

  1. אפשרות שרלוונטית גם למי שאין ברשותו סכום כסף מלא

כשקונים דירה בנויה יש להציג את כל סכום הכסף בבת אחת ולא לכולם תמיד יש את הסכום הנדרש ולכן אופציה זו נפסלת כמעט באופן מיידי. במקרה של "דירה על הנייר" יש להציג סכום ראשוני בלבד ואת היתרה תצטרכו להוסיף תוך פרק זמן די ארוך, אותו תוכלו לקבוע מול הקבלן. דבר זה יקל על הרוכשים באופן משמעותי.

 

מאת: עקיבא זוריבין, יו"ר ISA Group – אתר: isa-grp.com